Diskuze 

Můžete zkusit odpovědět na níže položenou otázku. Děkujeme.

 

Měli jsme se bránit?

Datum: 08.07.2018

Vložil: Jarek

Titulek: Nazdár

Několik historických nepřesností, několik vážných historických chyb a jednostranný pohled. Obrana ČSR by podle znalců netrval ani týden.

Datum: 19.08.2018

Vložil: kluk

Titulek: Re: Nazdár

Když ti silnější soused bude chtít vzit kus pozemku na kterem zije tvoje rodina 1000let, nechaš ho? Myslim že asi ne co? A viš proč ne? Protože ti to další generaca budou navždy vyčítat a i ty sam se budeš nenavidet.

Datum: 30.09.2018

Vložil: Radola

Titulek: Re: Nazdár

ano, pohled mám jednostranný (pro někoho). Ty chyby, prosím, uvést. Rád je opravím.

Datum: 28.03.2018

Vložil: tom

Titulek: po 38

Dobry den, krasne stranky i kdyz ze spoustou veci nesouhlasim ale moc dobre udelane napr. Mapy atd. Mockrat dekuji. A info o druhe republice bych si od vas take rad procetl :-)

Datum: 01.07.2017

Vložil: Standa

Titulek: Brání se chlapi, zbabělci a hlavně lháři se jen krčí

Otázka je položena velmi jednoduše, ale ta situace měla velmi mnoho rovin.
Naše zbabělé řečnování o tom, jestli jsme se měli bránit (chlap toto snad ani nemůže vyslovit, ten se musí bít když je napadený) bledne ve svitu slibů a skoro až přísah Beneše s Masarykem politikům velmocí, se kterými dohadovali vznik nového ministátu ve střední Evropě se všemi jeho nevýhodami (viz práce samotného E. Beneše z roku tuším že 1910) a přitom se téměř zapřísahali, jak vytvoří spolu s Polskem hráz proti Drang nach Osten. Jedna z prvních věcí co ale Beneš s Tatíčkem udělali byla rozmíška s Polskem a pár kilometrů čtverečních Těšínska, dále násilné stanovení hranice s Rakouskem, potlačení samosprávných snah Němců i Rakušanů v ČSR, vojenská síla proti Maďarům i nakonec Rusínům. Všechny sousedy jsme si znepřátelili ještě neměla republika ani půl roku. Všechny národnostní menšiny a i to Slováci byli naštvaní národnostní nacionalistickou českou politikou a toto všecko jsme dostali plně k vyjedení v Mnichově 1938. Musollini nezapomněl Benešovi jeho řádění v Itálii během Velké války...
My jsme se neměli co bránit, my jsme neměli vůbec co rozbíjet velký stát s velkým trhem, silnou armádou atd. Když Beneš s Masarykem vysvětlovali otázky porušování haagských dohod ze strany čs. vojáků a vznikajivší problémy států, které čs. jednotky povolily na svém území, lhali jako když tiskne. Když cokoliv ti dva řekli o Rakousku, lhali zase. Násilně se nutili nervově zhroucení chudáci do legií a pak se tam stříleli jako údajní zběhové, bez soudů a důkazů viz Barbarano a další místa. Když Beneš s Masarykem měli vysvětlit vojákům, co se s nimi stane když padnou do zajetí rakouského (neboť ti dva prevíti kde to bylo možné nasazovali ty svoje legie zásadně proti českým plukům), lhali zase a to prej by si Rakušan nedovolil, následovaly by sankce proti jeho vojákům. Na toto velmi prudce reagovali Italové...
Co pak Masaryk provedl s veterány, co neporušili přísahu vlasti, bohu a císaři, nemělo daleko k praktikám bolševika po roce 1948. Statisíce chlapů veřejně dehonestoval...
ČSR byla v roce 1920 desátou nejvyspělejší zemí světa, za dva roky samostatnosti to jaksi nedosáhla, že ano. Čeští náckové nás přivedli z prosperity a jistě chybujícího státního systému Rakouska do nesvobody a otroctví.
V tomto světle vypadá Mnichov totiž zcela jinak než když si vykládáme, jaké jsme byli holubičky a prej vyspělá demokracie... To téma je velmi obsáhlé a pokud jdeme do hloubky, není na tom pro náš národ nic hezkého.

Datum: 24.07.2017

Vložil: Radola

Titulek: Re: Brání se chlapi, zbabělci a hlavně lháři se jen krčí

nu, musím přiznat, že tvůj příspěvek je velmi podnětný ... v mnohém souhlasím, já sám Redlicha-Mesiarika a Ben Ešedu v lásce moc nemám ...

Datum: 02.02.2017

Vložil: Kozel

Titulek: Gajda

https://www.youtube.com/watch?v=i46E7VorLNg
krátká přednáška o Gajdovi, sice není moc podrobná, ale pro představu o tom, že to byl vynikající voják poslouží

Datum: 30.04.2017

Vložil: Radola

Titulek: Re: Gajda

děkuji

Datum: 22.01.2017

Vložil: Jarek

Titulek: Měli jsme bránit sebe a v podstatě celý svět

Hodně lidí neustále jen porovnává ČS sílu se silou Německa a jejich spojenců. Ano, trvalo by to sice přinejmenším několik měsíců ale nakonec by nás Německo porazilo, pokud by vydrželo v odhodlání a nezasáhli by spojenci. A to je právě ono, během těch měsíců co bychom se hrdinně bránili proti Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku by pomoc z největší pravděpodobností přišla. Pravděpodobně ze všech stran. Rusko by si toto nenechalo ujít, protože by touto pomocí našemu státu, jako posléze náš nejlepší spojenec získalo vliv nad celou střední Evropou. Nejspíš by ani neváhalo jít nám na pomoc i bez svolení států kterými by jejich vojska musely projít. Pokud by Rusko projevilo vážný zájem nám pomoct, okamžitě by reagovala Francie/Anglie a napadli by Německo z druhé strany, nemohli by si totiž dovolit, abychom se stali spojenci jen Ruska a oni úplně ztratili kontrolu nad střední Evropou.
A my bychom se stali hrdým samostatným státem, který by ukázal, že mu nemůžou velmoci rozkazovat. Vždyť už v roce 38 jsme byli v podstatě ekonomickou velmocí střední Evropy a možná právě proto nás nechala Anglie a Francie na pospas, nepotřebovali konkurenci. A nyní bychom mohli být v životní úrovni daleko před Švýcarskem.
Pokud by i přesto skutečně nikdo na pomoc nepřišel, což je dle mého názoru velmi nepravděpodobné, zachránili bychom 50 milionů životů. Druhá válka by se totiž nekonala. Německo by útoky na nás utrpělo takové ztráty, že by nebylo schopné ani napadnout Polsko, natož tak vyrazit na Francii. No a vzhledem k ekonomické situaci by pravděpodobně zkrachovalo.

Datum: 30.04.2017

Vložil: Radola

Titulek: Re: Měli jsme bránit sebe a v podstatě celý svět

s uvedenou úvahou je možno souhlasit.

Datum: 24.04.2015

Vložil: popravený

Titulek: 1938

Myslím, že tento druh "porážky" zažil jen málokterý národ, těžko pochopitelná situace a nekonečná hanba pravých viníků 2.sv. války. Moment zrady a ponížení, riziko mezinár. odsouzení, likvidace v případě voj. neúspěchu. Nelze bojovat s celým světem, s omezeností "přátel". Bylo třeba vyčkat, až začnou padat bomby na Londýn, boj nakonec přišel na domácí frontě, oběti nebyly marné, nejdůležitějším výsledkem byl i logický a hl. legitimní odsun. Kdo nebyl s to předvídat tento vývoj, necítil tu naději, bez ohledu na vzdělání či hodnost, mohl lehce vsadit na špatnou stranu. Dopad komunismu, coby daně za osvobození (resp.nakažení) pak není horší než germanizace (17.,18.stol), národní povaha se tím nijak zásadně nezměnila (viz.Hašek), jen překonaná ale jedinečná experimentální zkušenost m.j. opět posunula schopnost čelit reklamě/propagandě(snad). Osobně zatím považuji E.B. spíše za hrdinu.

Datum: 03.05.2015

Vložil: Tomáš

Titulek: Re: 1938

Trochu zmatené, jinak souhlas, také považuji E.B spíše za hrdinu, měl odvahu odejít a bojovat dál jako mnozí jiní, kdo opravdu chtěl bojovat ten to udělal, na rozdíl od některých kteří nás v roce 1938 tlačily do nesmyslné a předem prohrané války bez spojenců a pak místo toho aby odešly do odboje zahraničního nejlépe tak raději zalezly na svůj statek a kolaborovali s němci za což byly po válce popraveni viz. Radola Gajda.

Datum: 04.05.2015

Vložil: krizak

Titulek: Re: Re: 1938

Doporučuji přečíst jednak samotného Beneše (Paměti E.B., Šest let exilu a druhé sv.války...) a jednak téměř neznámé pojednání o protibenešovské opozici v Londýně za války "Proti Benešovi!" autorů Jana Kuklíka a Jana Němečka. Vydáno nakladatelstvím Karolinum v Práglu roku 2004. Podle mne byl Beneš vším možným, jen ne hrdinou a prozíravým politikem. Jeví se mi především jako intrikánský šmejd ochotný obětovat kohokoliv a cokoliv na oltáři své vlastní prestiže.

Datum: 14.07.2015

Vložil: Radola

Titulek: Re: Re: 1938

docela zmatený příspěvek ... ale hlavně nepravdivý. Radola Gajda nekolaboroval, ani po válce nebyl popraven ...Ben Ešeda zbaběle utekl (po výmluvách), s odpobojem začal až posléze, a to ještě udával skutečné odbojáře (viz Lev Prchala). Dále, ne každému se odchod do zahraničí podařil - viz Ludvík Krejčí ... doporučuji tedy hodně študovat, nevěřit propagandě (té či oné) a, posléze, diskutovcat k věci ...

Datum: 09.08.2015

Vložil: Tomáš

Titulek: Re: Re: Re: 1938

Tak snad Wikipedie není bolševická propaganda, pardon nebyl popraven jen odsouzen za kolaboraci v období druhé republiky a odsouzen na dva roky, a že byl fašista o tom snad není pochyb už jen za to měl dostat mnohem víc, a ještě rok za to že se vydával za doktora chudáci zranění vojáci co se mu dostali pod kudlu. https://cs.wikipedia.org/wiki/Radola_Gajda

Datum: 23.09.2015

Vložil: Radola

Titulek: Re: Re: Re: Re: 1938

nu, Tomáši, mohu jenom doporučit trochu pořádnější studium a kvalitnější zdroje informací než tyto bláboly.

Datum: 14.11.2015

Vložil: Tomáš

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: 1938

Tak jsi mohl připojit nějaký odkaz na tvoje zdroje informací když je wikipedie blábol.

Datum: 15.11.2015

Vložil: Radola

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1938

pravda, mohl (třeba:https://radolagajda.cz), ale je spousta literatury o 1. republice, generálu Gajdovi, čs. fašismu ... opravdu, to chce jenom chuť študovat a schopnost vyznat se v informacích ...

Datum: 19.11.2015

Vložil: Tomáš

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1938

Dobrý vtip, jako bych chtěl zdroj informací o Stalinovi a šel se podívat na stránky fanklubu Stalina. HA HA.

Datum: 03.12.2015

Vložil: Radola

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1938

to není vtip, chtěl jsi doporučení, nabízím proto literaturu. pokud máš zájem, študuj, pokud ne, neopruzuj.

Datum: 29.01.2015

Vložil: KADLOUN

Titulek: Děd,legionář by zvracel.

Ano,rozhodně jsme se měli bránit.Dr. Beneš byl po válce
zván,těmito přeživšími samozvancem.Bylo tu zmíněno jeho
členství u zednářů,a jsme téměř v současnosti a co členství
Havla v tom samém.Není tato shoda,v mnohém shodná-
tragická?Dnes by byla jakákoli obrana nemožná,cizáků
je tu nadbytek,naše armáda-k smíchu-jen pár žoldáků pro
NATO a USA.Koho tito pomýlení chlapci brání?Můj děd-
legionář by se s toho posesouval,zcela určitě.
------------------------------------------------------------------Kadloun

Datum: 29.01.2015

Vložil: Kozel

Titulek: Re: Děd,legionář by zvracel.

No nevim jestli naše vojáky nazývat žoldáky...Žoldák je podle mě ten kdo bojuje za peníze, jemu jedno za koho, za co, ale hlavně tam kde dostane nejvíc. Naši vojáci bojují, i když v cizině za ČR. Oni si nemohou vybírat, kam je politici pošlou bojovat či plnit závazky vůči spojencům, oni jen plní rozkazy. A jsem si jistej, že kdyby bylo potřeba a dostali rozkazy tak budou bránit i nás před napadením. Ono se vždy nadává na vojáky, ale oni za to nemůžou. To politici nese odpovědnost, ne armáda.

Datum: 30.01.2015

Vložil: Radola

Titulek: Re: Re: Děd,legionář by zvracel.

ano, žoldák bojuje za peníze, "naši" vojáci venku zadarmo nejsou.
Ano, asi by bojovali i za ČR, což ale venku nečiní.
Ano, odpovědnost nesou politici.

Datum: 30.01.2015

Vložil: Tomáš

Titulek: Re: Re: Re: Děd,legionář by zvracel.

No konečně jste to uznal pane Rudolfe Geile, ano odpovědnost nesou politici a vojáci musí poslechnout, jako na podzim 1938 pan prezident Beneš nejvyšší velitel učinil politické rozhodnutí a vojáci poslechli. Dnes musíte uznat že politicky bylo jeho rozhodnutí správné po válce z nás byl vítězný stát máme své hrdiny letce z Británie tankisty od Dukli obrana Tobrůku atd. to všechno by se nestalo kdybychom se bránili, hrdinou by byl Hitler co šel na pomoc chudáčkům utlačovaným sudeťákům a o nás by se v dějepisu psalo že jsme rozpoutaly druhou světovou válku a možná by ani nedošlo k poválečnému obnovení Československa.

Záznamy: 1 - 24 ze 221
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Přidat nový příspěvek